Smluvní podmínky
Všeobecné smluvní podmínky platné pro cestovní smlouvy uzavřené po 1. 1. 2014.
I. Úvodní ustanovení
Smluvní vztahy mezi cestovní agenturou JADRANKA (CA) a zákazníkem se řídí ustanoveními občanského zákoníku č. 89/2012 Sb., díl 6, ustanovení § 2521 - 2544 a za respektování podmínek zákona č. 159/1999 o cestovním ruchu v platném znění.
Cestovní agentura je v souladu se zněním výše uvedených zákonů oprávněna poskytovat zákazníkovi pouze jednu službu cestovního ruchu. V případě CA JADRANKA se jedná o ubytování.
II. Smluvní vztah
Smluvní vztah mezi CA a zákazníkem vznikne podáním objednávky na zajištění ubytování, jejím potvrzením, schválením smlouvy o ubytování a zaplacením sjednané zálohy. Komplexní internetová nabídka ubytování je uvedena na http://www.ca-jadranka.cz.
III. Práva a povinnosti objednatele
Základním právem je:
- právo na poskytnutí smluvně sjednaných a zaplacených služeb,
- právo na informace týkající se místa pobytu, které CA zná a které se týkají pobytu,
- právo na informace o změnách v cenách nebo službách,
- právo odstoupit od smlouvy za podmínek stanovených v čl. VIII. smluvních podmínek,
- právo na reklamaci za podmínek stanovených v čl. IX. smluvních podmínek.
Základními povinnostmi objednatele je:
- poskytnout CA potřebné úplné a pravdivé podklady k objednání ubytování,
- zaplatit před nastoupením pobytu plnou cenu zájezdu, pokud není ujednáno jinak,
- případné změny v objednávce provádět zásadně písemnou formou,
- storno objednávky provádět zásadně písemnou formou,
- v případě storna objednávky v době stanovené v článku VIII. smluvních podmínek zaplatit sjednaný poplatek,
- dodržovat zákony cílové země. CA nenese odpovědnost za škody vzniklé objednateli v důsledku porušení takových zákonů. Objednatel odpovídá i za jednání osob, které jsou spolucestujícími a jsou jmenovitě uvedeni v objednávce.
IV. Práva a povinnosti cestovní agentury
- Pravdivě informovat objednatele o všech okolnostech týkajících se poskytovaných služeb, které jsou pro něho důležité a které mu jsou známé,
- Změnit cenu, pokud by k tomu vedly nepředvídatelné okolnosti a důvody zvláštního zřetele a které by cestovní agentuře bránily v poskytnutí služeb za původně sjednaných podmínek.
- CA neodpovídá za škody vzniklé odcizením nebo ztrátou věcí za pobytu. Objednatel má právo se proti takovým událostem pojistit.
V. Smlouva o ubytování
- S ohledem na zvláštnosti internetového systému nabídky služeb cestovní agenturou obě smluvní strany respektují jako závaznou smlouvu o ubytování a její potvrzení elektronickou poštou.
- Základní podmínkou uzavření smlouvy je pravdivá odpověď na všechny údaje potřebné ke zpracování smlouvy o ubytování a vyslovení souhlasu se smluvními podmínkami.
- Převzetím a následným potvrzením objednávky a souhlasem s podmínkami smlouvy o ubytování je CA objednateli zavázána splněním služeb v dohodnutém rozsahu, kvalitě a v souladu se sjednanými podmínkami.
VI. Cena
- Cena je určena ceníkem zveřejněným na internetové stránce cestovní agentury.
- V ceně jsou zahrnuty všechny služby v rozsahu zveřejněném v internetové nabídce.
- Pokud by došlo v průběhu doby od objednávky k realizaci sjednaného pobytu k nepředpokládaným kurzovním změnám, které by vedly ke všeobecnému zvýšení cen zájezdů dalších cestovních kanceláří a agentur minimálně o 10% původně sjednané ceny, nebo došlo-li by v cílové zemi u tamních partnerů k nepředpokládaným cenovým navýšením, je CA povinna zákazníka na tuto okolnost písemně upozornit a sdělit mu novou cenu. Nesouhlasí-li objednatel se zvýšením ceny, je cestovní agentura povinna zaplacenou zálohu nebo cenu objednateli vrátit, aniž by počítala stornopoplatek. Neobdrží-li CA na upozornění o změně ceny písemnou odpověď do pěti dnů po sdělení, má se zato, že objednatel se zvýšením ceny souhlasí. V tomto případě je povinen zaplatit zvýšenou cenu.
- Došlo-li by ke změnám v kurzech tak, jak je uvedeno v bodu 3. tohoto článku, má CA právo upravit na internetu zveřejněný ceník o příslušné změny.
- Cestovní agentura má právo na zaplacení sjednané ceny služeb zákazníkem před jejich poskytnutím.
- Zákazník je povinen uhradit zálohu z ceny sjednaných služeb ve výši 30% nejpozději do 15 dnů od potvrzení jeho objednávky cestovní agenturou proti zálohové faktuře na účet CA, která zákazníkovi přijetí zálohy písemně potvrdí.
- Doplatek plné ceny je objednatel povinen uhradit nejpozději 30 dnů před nástupem sjednaného pobytu proti doplatkové faktuře na účet CA, která zákazníkovi přijetí doplatku písemně potvrdí.
- V případě, že zákazník objedná pobyt v době kratší než 30 dnů před nástupem pobytu, je sjednaná cena splatná ve lhůtě uvedené na faktuře.
- Po zaplacení celého pobytu je CA povinna obratem vydat zákazníkovi cestovní voucher s uvedením místa a adresy pobytu nebo adresy chorvatského partnera, který jej na místo pobytu osobně doprovodí.
- Nebude-li sjednaná cena zákazníkem zaplacena nejpozději do termínu splatnosti uvedeného na faktuře, má CA právo objednaný pobyt zrušit.
VII. Platby
- Cestovní agentura má právo na zaplacení sjednané ceny služeb zákazníkem před jejich poskytnutím.
- Zákazník je povinen uhradit zálohu z ceny sjednaných služeb ve výši 30% nejpozději do 15 dnů od potvrzení jeho objednávky cestovní agenturou proti zálohové faktuře na účet CA, která zákazníkovi přijetí zálohy písemně potvrdí.
- Doplatek plné ceny je objednatel povinen uhradit nejpozději 30 dnů před nástupem sjednaného pobytu proti doplatkové faktuře na účet CA, která zákazníkovi přijetí doplatku písemně potvrdí.
- V případě, že zákazník objedná pobyt v době kratší než 30 dnů před nástupem pobytu, je sjednaná cena splatná ve lhůtě uvedené na faktuře.
- Po zaplacení celého pobytu je CA povinna obratem vydat zákazníkovi cestovní voucher s uvedením místa a adresy pobytu nebo adresy chorvatského partnera, který jej na místo pobytu osobně doprovodí.
- Nebude-li sjednaná cena zákazníkem zaplacena nejpozději do termínu splatnosti uvedeného na faktuře, má CA právo objednaný pobyt zrušit.
- Cestovní agentura i zákazník mají právo kdykoliv od smlouvy o ubytování odstoupit. Odstoupení od smlouvy musí být uskutečněno písemnou formou. Ke zrušení smlouvy dochází dnem doručení písemného oznámení.
- Cestovní agentura může od smlouvy odstoupit jen z důvodu porušení povinnosti zákazníkem.
- Pokud odstoupí od smlouvy cestovní agentura v důsledku neplnění povinností zákazníkem, je zákazník povinen uhradit cestovní agentuře poplatek ve výši, která je stanovena v bodu 4. Tohoto odstavce.
- Pokud odstoupí od smlouvy zákazník, aniž by důvodem bylo porušení povinností cestovní agenturou stanovené touto smlouvou nebo občanským zákoníkem, je zákazník povinen zaplatit cestovní agentuře odstupné (stornopoplatek) takto:
Dny od doručení odstoupení do nástupu pobytu | Odstupné |
do 31 dnů před nástupem pobytu | 0% |
30 - 16 dnů před nástupem pobytu | 20% smluvní ceny |
15 - 9 dnů před nástupem pobytu | 50% smluvní ceny |
8 – 4 dny před nástupem pobytu | 70% smluvní ceny |
do 3 dnů před nástupem pobytu nebo jeho nenastoupením | 100% smluvní ceny |
- Stornopopatek odečte cestovní agentura ze zálohy zaplacené zákazníkem za pobyt, pokud taková záloha postačuje. Pokud stornopoplatek výši splacené zálohy převyšuje, je zákazník povinen cestovní agentuře rozdíl doplatit.
- Zůstatek zaplacené ceny poukáže cestovní agentura objednateli na jím sdělené číslo jeho účtu a to do 15. kalendářních dnů od odstoupení od smlouvy.
IX. Reklamace
- Dojde-li za pobytu zákazníka ve sjednaném místě k nedostatkům, které jsou v rozporu s uzavřenou smlouvou, obrátí se zákazník na chorvatského smluvního partnera se žádostí o odstranění vad. Pokud se chorvatský partner nenachází v místě pobytu zákazníka, musí se zákazník spojit s cestovní agenturou a sdělit jí své výhrady. CA bude řešit takovou reklamaci okamžitě se svým chorvatským smluvním partnerem.
- Nedojde-li k nápravě, může zákazník uplatnit odpovědnost za škodu.
- Povinností zákazníka je uplatnit toto právo písemnou formou nejpozději 7 dnů po návratu z pobytu.
- Cestovní agentura je povinna důvody reklamace prověřit a nejpozději do jednoho měsíce rozhodnout o její oprávněnosti.
- Podmínkou reklamace je potvrzení reklamované skutečnosti chorvatským smluvním partnerem cestovní agentury, který pro ni služby zajišťuje.
X. Ručení, pojištění
- Cestovní agentura neručí za škody vzniklé zákazníkovi v důsledku neodvratitelných událostí a jevů, na které nemá CA vliv. Za tyto události se považují například nepříznivé počasí, požáry, silné vichřice, bouře, záplavy, stávky, epidemie v místě pobytu atd. Takové události nemohou být předmětem reklamace.
- Ceny pobytů nezahrnují žádné pojištění. Klientům se doporučuje uzavřít cestovní pojištění s některým z českých pojišťovacích ústavů, které se na takové pojištění specializují a kde lze dohodnout typy pojištění a rozsah podle potřeb zákazníka (pojištění léčebných výloh, úrazové pojištění, asistenční služby, stornopoplatky, odpovědnost za způsobené škody atp.). Nebude-li zákazník respektovat toto doporučení CA, nese sám veškerá rizika a náklady s tím spojené.
XI. Závěrečná ustanovení
- Zákazník svým podpisem smlouvy o ubytování potvrzuje, že se seznámil se všeobecnými smluvními podmínkami cestovní agentury CA JADRANKA a zásadami pro zpracování osobních údajů (GDPR).